neděle 9. února 2014

JÁ  A MOJE VLASY ….jak šel čas...

Ahoj všem :)
Je zde článek Já a moje vlasy. Začneme pěkně od začátku.

Od mala mám velmi jemné vlasy a řídké, asi to mám dědičné, moje babička má vlasy taky jemné, ale husté, takže je mám asi po taťkovi J. Od mala jsem měla vlasy blonďaté a dlouhé, postupem let se ze mě stala přírodní skoro brunetka, tím skoro myslím, že jsem měla světle hnědou barvu. 
K první barvě na vlasy jsem čichla asi v 6.třídě, kdy jsem na vánoce dostala červený přeliv, ano čtete správně :D Jsem totiž chtěla červený melír, naštěstí to byl jen šampón a po několika umytí je vymyl (díky bohu). Melír se nějak nepovedl a barvu jsem měla po celých vlasech a svítila jsem jak semafor. Od té doby už nikdy žádná červená, byla to opravdu katastrofa a schytala jsem i poznámku ve škole. Další experimenty přišly postupem času, vždy jsem měla delší vlasy, většinou do půlky zad. Pořád sice byly jemné, občas jak ,,pochcaná sláma"(omlouvám se za ten výraz, ale jiné porovnání pro asi není :D ), ale to jsem ještě nic nevěděla o kosmetice a druzích šampónu, takže jsem používala, to, co mamka koupila. Avšak jsem chodila ke kadeřnici a to docela pravidelně, protože to byla moje nejoblíbenější. Jednoho dne mi hráblo a donesla si fotku, kde střihem bylo mikádo, měla jsem vlasy opravdu dlouhé, kadeřnice mě přesvědčovala, ať  to nedělám, ale já byla jako správný puberťák rozhodnutá. Takže pár měsíců jsem nosila kratší mikádo. 
Pak přišla střední, to jsem už měla blond melíry, nebo hlavu blond, nějak jsem to neřešila. Pak v 18 přišla první práce a změna účesu. Hrozně se mi líbil hnědý spodek a blond vrch, takže domácímu barvení zdar, musím říct, že se mi to líbilo a docela i slušelo. To se psal rok 2007, pak mi zase hráblo a já se ze dne na den nabarvilo na hnědo, samozřejmě to nějak chytlo-nechytlo a tak jsem vypadala jak vodník :) docela dost byly vidět zelené odlesky, takže na řadu přišlo opět barvení a to jsem už zůstala u hnědého spodku a blond vrchu. Pokoušela jsem se najít fotku, ale už ji bohužel nemám. Pak jsem nastoupila do nové práce, to se psal rok 2008 a až do začátku roku 2011 vše probíhalo normálně. Potom  mi zase hráblo a ze mě stala bruneta, tentokrát vše chytlo tak jak mělo, ale barva mi vůbec neslušela, vypadala jsem hrozně staře. V létě jsem šla nakonec na melír ke známé kadeřnici, ta mě taky po x letech ostříhala a vrátila mi blond barvu, ale úplně. Nejlepší na tom vše je, že jsem si zrovna měnila občanku, takže tam jsem bruneta a za týden po vyřízení jsem byla blond, paní pak na mě hleděla jestli jsem to já :). Od té doby jsem si pak melíry dělala sama, teda kamarádka mi je dělala. 
Začalo se psát léto 2013. Já se ten rok začala pořádně zajímat o kosmetiku, dřív jsem se zajímala taky, ale ne v takové míře jako teď. Založila blog a v létě jsem si nechala udělat poslední melír od kamarádky. Stříhala jsem sama a to několik let, kromě toho roku 2011 a 2010, kdy jsem z pracovních důvodů musela změnit image. Toho do dnes lituju, protože jsem měla dlouhé vlasy, ale to už je teď jedno….. teď se vratíme do roku 2013. Šampóny a kondicionéry jsem vždy používala a používám z drogérie. Jako  doplňky stravy beru už asi 3 roky Biosil plus, je to výborný vitamín, ale zdá se mi, že jediné, na co mi pomáhá je na nehty. Na podzim 2013 jsem si všimla, že mé vlasy nějak ztratily ten šmrnc co měly. Zdály se mi řidší a takové bez života, ségra mi sehnala od kadeřnice masku na vlasy s keratinem, o té se dozvíte za chvíli. Tak jsem ji začla používat a trochu jsem účinek viděla. 
Teď se už dostáváme do roku 2014 a to do ledna. Tady jsem si všimla, že mi asi začly padat vlasy a lámat se. A taky že jo, spodní vlasy se mi asi v půlce zlomily, poznala jsem to podle odrostů, asi 10 cm mi zmizelo bůh ví kam.Po x letech jsem doplatila na domácí neodborné  barvení. I kolegyně v práci si toho všimla, že jsem mívala delší a ,,hustější" vlasy. Dnes se už píše únor 2014 a já se rozhodla s tím něco dělat. Prvním krokem bylo, že jsem se nechala od mamky ostříhat. Na fotkách níže uvidíte, jak ,,krásné“ jsem vlasy měla. Dolů šly sice jen konečky, ale rozdíl vidět je. Po ostříhání a umytí jsem nanesla masku na vlasy Phase3, je to ta keratinová. Maska působí v teple, takže je potřeba si vlasy vyfénovat a i pár hodin nechat masku působit, pak se umyje klasicky šampónem. Vlasy jsou po ní krásné, jemné, lesklé a mají objem.
A teď jsem vyhlásila mým vlasům ozdravnou kůru, takže nechat trochu dorůst, barvu si teď v žádném případě nedám, mám sice asi 10-15 cm odrosty, ale musím to vydržet, stejně chci svou původní barvu vlasů. Chci si koupit nějaký dobrý šampón proti padání vlasů a nějaké přípravky. Vitamíny užívám: Biosil plus, B-komplex a  Vitamín E a selen, ten jsem začala používat nedávno, takže výsledky se dostaví až za pár měsíců. Za pár měsíců, až se dají mé vlasy do pořádku, mám v plánu navštívit kadeřnici, teď se tam prostě stydím jít …. Já mám ještě ke všemu rychle se mastící vlasy a musím si je umývat každý den, takže každodenní fénování tomu moc nepřidá.Jenže bez tužidla a fénu moje vlasy nemůžou fungovat. Vím ,vlasy budu mít řídké a jemné pořád, to je prostě dědičné, ale chci je mít zdravé. Tak doufám, že mi to za čas povede.
Vlasy v původním stavu .....
......každý vlas jinak dlouhý.....
po ostříhání, umytí a vyfoukání.....


Jaké šampóny a vlasový styling používám, se dočtete v dalším článku, jelikož tento je hodně dlouhý a já Vám gratuluji, jestli jste ho dočetli až do konce :)


Žádné komentáře:

Okomentovat