sobota 22. března 2014

DOMÁCÍ LANGOŠE

Pěkný den J
Zas jsem jednou kuchtila a ukuchtila Langoše, měla jsem na ně hroznou chuť a jejich příprava je velmi jednoduchá a rychlá. Jen doba kynutí je dlouhá, ale mezi tím si můžete dát klidně šlofíka :D

A co potřebujeme?
-            -  Hladká mouka ( já použila cca 500-700 gramů , dělám to od oka)
-           -    2 vejce
-           -    Kvasnice
-            - Mléko
-           -   Sůl
-           -   Lžička cukru
-          -   Olej na smažení
-           -    Na posypání dle chuti – pórek, česnek, kečup, sýr, nutella , tvaroh….atd.

Postup :

Jako první si uděláme kvásek -ohřejeme trošku mléka, které nesmí být ani studené, ani horké, já vždy zkouším prstem, přidáme trošku cukru, mouky a rozdrobíme kvasnice. Trošku zamícháme a necháme vzejít kvásek.
Mezi tím si připravíme do mísy mouku, do které rozklepneme vajíčka, přidáme mléko (ale ne moc, jelikož budeme přidávat kvásek), osolíme a nakonec přidáme kvásek, zpracujeme do řidšího vláčného těsta. Já dělám těsto trošku lepivější. Langoše jsou pak krásně nadýchané a vláčné. Těsto necháme zhruba tak 1-2 hodiny vykynout pod utěrkou na teplejším místě. 
  

                                      


Po vykynutí těsta si v pánvi nebo kastrolu rozehřejeme větší vrstvu oleje. Z těsta lžící  ukrajujeme větší bochánky, lehce pomoučníme, aby se nám nelepily a válečkem nebo rukama vytvoříme placku. Velikost nechám na Vás, já dělala takové menší. Opatrně vložíme do rozpáleného oleje a osmažíme do zlatova. Jde to hodně rychle, takže si klidně můžete první vytvořit více placek, aby jste stíhali J







Až máme hotové, dozdobíme dle chuti. Já je poprvé zkoušela s nutellou, teda jen jeden, bylo to dobré, ale nutella je hodně sladká, takže já volím raději slanou variaci.



DOBROU CHUŤ :)


1 komentář:

  1. Proč se nikdy nepoučím a podobné články otevírám večer... Teď mi nezbývá, než jít vyrabovat ledničku a najít něco, co se bude tomu krásnému langoši na poslední fotce podobat! :-D
    Hej a jinak to nevypadá složitě... kvásek... ale přiznám se, že zatím jsem neměla odvahu dělat cokoli z kynutého těsta. Šetřím si to jako bobříka odvahy :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat